(herhaling) burn out voorkomen

Gespannen, nerveus, vergeetachtig ?

Bij stress zorgt cortisol in ons lichaam dat de energie vooral naar jouw activiteit gaat en niet meer naar je lichaam. Dat maakt dat je even heel goed kan presteren. Dat is voor de korte termijn prima ! Maar als je dit te lang achter elkaar doet pleeg je roofbouw op je lichaam ( je gezondheid ) en met name op je hersenen.

Het lichaam kan heel veel verschillende signalen afgeven om te waarschuwen dat het uitgeput raakt maar we herkennen die niet of negeren ze liever even want vaak willen we nog even door presteren !

Kraaladvies helpt om te signaleren wanneer de barometer van het lichaam van groen naar oranje ( ge/overspannen ) naar rood (burn out) gaat.

Voorkom dat je opgebrand raakt, niet meer logisch kan denken, fysiek en emotioneel uitgeput bent en dan ook echt een lange tijd nodig hebt om te herstellen. Gebruik inzicht in risicofactoren en structuur om voortijdig of herhaalde uitval te voorkomen !

Print

Soms gaat het niet alleen om ruimte in je bovenkamer te creëren, maar letterlijk ook de ruimtes om je heen leger te maken of gestructureerder te organiseren. Als gecertificeerd professional organizer/ opruimcoach kan ik helpen om ordening aan te brengen in spullen. Bij te veel spullen, taken, emails, post etc. raak je het zicht kwijt op dat wat werkelijk van waarde is.

Geef waardevolle zaken een vaste plek ( in je leven )
Zeker tijdens of na een ziekte, verlies van en dierbare, scheiding of andere ingrijpende wijziging in je leven.

timemanagement

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s